Onze missie

 
Onze missie is het behartigen van een goed doel middels een evenement met supersportwagens en activiteiten met vliegtuigen. Het mes snijdt aan twee kanten; chauffeurs van bolides, piloten én hun passagiers beleven samen met ouders en broertjes en zusjes een onvergetelijke dag.”Luctor et Emergo” (worstel en kom boven) staat in ons logo, en is een veel gebruikte kreet in de sportwereld. Voor sommige kinderen is het dagelijkse leven evenwel een “struggle”. Graag bezorgen wij zoveel mogelijk van hen een stralende dag waarbij ziekte of aandoening even vergeten wordt.
pitlane

Historie

Initiator Richard de Haan is in 2005 begonnen met de Rally. Vanuit een “weddenschap in de kroeg” ontstond het idee een Rally voor het goede doel te organiseren.In slechts zes weken is de eerste editie opgezet, een tourrit door Twente, waarbij diabetis patientjes van het MST ziekenhuis uit Enschede als “navigator” meereden.
De tweede editie en derde editie in 2006 en 2007 werden georganiseerd met hulp van de Koninklijke Luchtmacht. De Vliegbasis Twenthe stelde personeel en materieel beschikbaar. 50 Bolides reden op de start- en landingsbanen met de kinderen, een onvergetelijke gebeurtenis. Ook vonden er bij deze edities activiteiten plaats in het luchtruim.
Omdat de activiteiten grootschaliger worden is begin 2008 de Stichting Good Cause Rally opgericht om een en ander professioneel in goede banen te leiden.
Tijdens de vierde editie in 2008 reden zestig bolides (Ferrari, Lotus, Lamborghini, Porsche enz.) met de kinderen als navigator een toertocht vanaf de Landgoed de Wilmersberg in de Lutte. De rally is gefinished op vliegveld Klausheide, vlak over de grens bij Nordhorn. Daar gingen de kinderen na de lunch de lucht in met een Antonov (‘s werelds grootste dubbeldekker), een Russische Yak (training/demo-toestel), Cessna en een helikopter. Na de rondvluchten was er een demo van de Flying Legends, een optreden van aerobatic team Split Image en parachutespringen.
Het vijfde lustrum editie in 2009 werd gehouden op vliegveld Twente. Ook deze keer was er veel spektakel op de baan, waaronder demo “runs” met supersport GT en historische wagens.
Met de zesde editie in 2010 groeide het evenement wederom; enkele formule wagens luisterden het festijn op, waaronder een Coloni F1 uit ’92. Acteur, presentator en gelegenheidscoureur Chris Zeegers racede ook mee met de kids!.
De zevende editie in 2011 werd opgeluisterd door de Commissaris van de Koningin, mw Ank Bijlveld-Schouten. Tevens deelde K1 Champ Peter Aerts handtekeningen uit aan de enthousiaste kinderen. Een door straalmotor aangedreven bolide zorgde tevens voor super spektakel!
Het startschot voor de achste editie in 2012 werd gegeven door wethouder Jeroen Hatenboer.Het deelnemersveld auto’s was exclusiever dan ooit tevoren en Thomas Berge luisterde het evenement op met een spetterend optreden. Het vliegprogramma moest evenwel door het slechte weer geannuleerd worden, ondanks pogingen van Indian Pete die met zijn Phantom F4 straalmotoren trachtte het wolkendek te breken!
In 2013 waren we wederom te gast op Vliegveld Twente. Een zonnige dag, Indian Pete kreeg “concurrentie” van een  tank van Defensie, die een paar sloopauto’s verpletterden. Ook konden de kinderen zelf rijden in Mercedes Terreinauto’s (Les-auto’s) die door defensie beschikbaar waren gesteld. 
Indian Pete
GCR_Logo_2011_FC
GCR-banner
Follow us!
Link to my Facebook Page
Link to my Rss Page
Link to my Twitter Page
Filmpje!